We krijgen heel vaak de vraag/opmerking in wat we nu juist verschillen van Telenet/Proximus/Orange… Want als je niet kan surfen of je wifi presteert niet naar behoren is dat toch omdat er iets mis is bij je provider?

Wel ja en neen, de meeste problemen die te maken hebben met verbinden komen omdat het lokale netwerk (binnenin je woning of zaak) niet optimaal presteert. Jouw provider voorziet je van internet, al dan niet met een wifi-modem. En dat wifi-signaal ga je gebruiken om te verbinden.

De wifi-modem van je provider staat vaak in de meterkast of technische ruimte, logisch ook, want daar komt de aansluiting binnen. Maar dat is nu net niet de ideale ruimte om een wifi-signaal uit te zenden. Laat staan dat dat wifi-signaal überhaupt je hele woning of zaak zal coveren.

Mocht het toch gelukt zijn om op je toestel (laptop, tv, smartphone, tablet, …) te verbinden met je wifi-netwerk en je hebt nog steeds geen mogelijkheid om te surfen, dan komt dat dan weer omdat het slechte signaal ervoor zorgt dat alle verkeer over dat netwerk gewoon niet volledig of niet doorgaat doordat datapakketjes verloren gaan.

Moet je provider dan een oplossing bieden? Wel de logische reactie is ja, maar een internetprovider levert internet en kan niet voor elke situatie een kant-en-klare oplossing hebben. Internet en het lokale netwerk zijn twee afzonderlijke dingen. Je hebt internet nodig om te surfen en een goed lokaal netwerk om goed toegang te krijgen tot het internet!

Met AMPLR gaan we voor jouw specifieke situatie een plan maken op basis van je woning of zaak. We koppelen je aan een van onze ervaren installateurs die er voor zal zorgen dat alle hardware correct aangesloten wordt en jij overal kan surfen. Tot in het kleinste hoekje van je woning of zaak!